fredag 13 februari 2009

En vandrar bland oss

Denna oas har jag misskött det senaste halvåret i mitt välmående. Nu är det tid att återvända – i alla fall länge nog för att påminnas om vem jag är då min själ har blivit berörd av en ängel. Denna ängel som formades i ett helvete, alstrade ett hjärta av guld, och ger till andra vad hon själv så fullständigt förtjänar. Hon har vingar som hon inte själv ser, styrka och mod bortom alla naturlagar, och det minsta jag kan göra är att berätta att en sådan människa finns.

Jag tog min kandidat idag. Klockan kvart i elva på förmiddagen befann sig mig mittemot min domare vars ord fick ett halvår akademiskt svett, blod och tårar att vara värd varje sekund. När jag kom hem till tryggheten av det som mitt träffades jag plötsligt av tårar, stora salta och förlösande, över den fullständiga tacksamheten att jag mirakulöst har hamnat i mitt liv, just här, just nu. Tårarna var även för min ängel. Jag grät av lika mycket lycka som sorg, förvirring som fullständig klarhet, att livet låter några av oss tillknycklade, trasiga och nerslagna att få resa sig och hitta lycka och mening. Idag tackar jag ängeln som påminner mig om vem jag är, vem jag vill vara

3 kommentarer:

Anonym sa...

<3 Saknar dig! <3

Den där C sa...

Åh, fina fina Zmulan! Jag hoppas att du mår bra. Du alla andra starka, modiga själar finns alltid med mig även om jag ibland kan verka långt borta.

Värme

Paulina sa...

Hej
Hittade din blogg på överlevare, jag har själv varit utsatt för övergrepp av mitt x plus män ha sålde mig till. Jag bloggar med om detta, mitthopp.blogspot.com
Idag skrev jag om försvarsmekanismer, du känner nog igen dig en del.

Sköt om dig värdefulla du, jag tittar in igen.
Kram Paulina