lördag 22 mars 2008

"The Devil hates sex - God loves it!"




Jag tänkte dela med mig om hur "Familjen" rättfärdigade sin syn att involvera barn i sex vid ung ålder. Följande är ur en av skrifterna "Child brides nr 5" där Moses (aka David Berg) och hans högra hand "Maria" argumenterar för detta. Översättningen från engelska är min men det finns liknande artiklar på X Family sidan i en länk till vänster.

"Jag hoppas att alla våra unga har mycket sex. Jag hoppas att de inte kommer att uppleva all den frustration, alla begränsningar, fobier, neuroser och annat som brist på sex leder till som Systemet (samhället) tvingar på människor.

DET ÄR EN HELT NORMAL APTIT som vilken annan aptit. Det behovet behöver tillgodoses precis som andra behov. Det behöver tillfredställelse precis som allt annat & du blir riktigt, riktigt frustrerad om du inte får det. Varför gjorde Herren det möjligt för barn vid 11, 12 & 13 års ålder att kunna få barn om det inte var meningen att de även skulle ha sex?

I INDIEN ÄR OFTA EN BRUD 7 ÅR GAMMAL! De kan faktiskt gifta sig vid den åldern. Det gör det möjligt för dem att knulla så mycket de vill, utan att behöva oroa sig för några barn, tills de är 12 år! (Vid den åldern är de säkert också redo för att skaffa några.)

TROR NI KANSKE ATT VÅRA BARN KÄNNER SIG LITE MÄRKLIGA på grund av vad andra människor tycker? Det är bara för att vi är revolutionärer! Oroa er inte vad andra människor tycker! Varför skulle vi? Vårt sätt att leva är det rätta och det går emot Systemet som leds av djävulen! Om Systemet inte tillåter oss att leva enligt Guds vilja måste vi gå emot Systemet. De kanske kan anklaga oss för att leda våra unga soldater fel, att vi förstör deras sinnen. DET ÄR SYSTEMET som går emot Gud!"


Denna skrift är bara en av många, en av många sätt, några av många argument som var daglig läsning för medlemar av "Familjen" under 80-talet. Min mamma påstår att denna syn, de få gånger hon ändå kan erkänna att det var något som inte stod rätt till, inte gjorde sitt intågande förrän vi var säkra i Sverige. Det stämmer inte. Denna syn inledes redan så smått på slutet av 70-talet. Detta innebär att jag är en av de barn som växte upp under hela denna "revolution". Jag har sparat några av de "Comic books" som var speciellt utagna för oss barn. Jag vet inte riktigt varför jag inte gör en brasa av dessa vedervärdiga blad. Kanske tänker jag spara dem till en konfrontation. Kanske behöver jag titta i dem då och då för att jag ska kunna förstå vad som egentligen pågick.

Bilden föreställer Moses/Grandpa/David, hans dotter och "Maria" i säng tillsammans. Gud hade talat till honom i en dröm att det var Hans vilja att han skulle ha en sexuell relation till den unga. Inte precis Astrid Lindgrens sagor när jag växte upp.

6 kommentarer:

Norpan sa...

HEj vännen!
Harinte många ord idag. Men jag blir så arg o ledsen när jag läser.
Tänker på digo stöttar dig i din kamp!

Värme /Norpan

Den där C sa...

Fina! Tack för att du finns och stötar! Det betyder oerhört mycket!

Värme

Anonym sa...

man blir ju så illamående av alltihop. helt sjukt. riktigt galet.

du är bra. viktig. glöm inte det.
värme

Anonym sa...

åh jag blir så arg!!! och äcklad! av hur de försöker framställa sexuella övergrepp på barn som något positivt. hatar också den där idealiseringen eller liksom hur texten beskriver sex som det mest centrala i allting.
jag kan absolut inte jämföra min vanliga halvöversexualiserade uppfostran med det här, men jag känner på något sätt igen mig ändå, litegrann. min pappa ska alltid hålla långa tal om hur sexualfientligheten och den sexuella frustrationen och tabun och blablablabla begränsar människor och förstör. att ha porr i vardagsrummets bokhyllor när jag och min syster var små gjorde alltså ingenting. jag läste också mycket som inte direkt var Astrid Lindgren. fast det går ändå inte riktigt att jämföra med övergreppspropaganda.

jag börjar babbla, blir så himla upprörd bara. jävla as. att manipulera barn på det viset.



men sänder varma tankar också.
du är stark som berättar om allt det här. du stark som fortsätter kämpa.

Den där C sa...

Jag har aldrig läst babblande i dina ord fina Molly. Babblande är i sådana fall fullt med klokhet, känsla och energi. Det du skriver om anser jag ha mycket likhet med mina erfarenheter. Sex ska inte vara en naturlig del i någon människas uppväxt och det lämnar spår - oavsett form.

Jag skickar mängder av varma tankar tillbaka till dig!

Anonym sa...

Hej jag heter olivia och jag skulle gärna vilja ställa några frågor till dig för ett arbete, så om du skulle kunna mejla min till olivia.forsborg@hotmail.com så skulle jag vara hemskt tacksam. men om du inte vill så förstår jag det. Tack på förhand