söndag 16 mars 2008

Monstret i garderoben - del 1

*raderat* Vart är mitt mod någonstans?

6 kommentarer:

Anonym sa...

skickar en kram om du vill. det är läskigt att våga. försök att inte vara arg på dig om det är för svårt.

värme

Den där C sa...

Jag har varit arg men nu är det inte samma styrka i ilskan. Tack korpdotter fina för att du finns här och sprider värme! Det betyder massor!

Sara min vän! Jag är bara tvungen att skriva ett par ord riktade till dig också. Ditt samtal, att du hann läsa innan jag raderade, att du blev berörd. Jag är tacksam att du hann läsa trots allt. Läkning handlar om att inte bära allt själv. Du är underbar!

Kramar till er!

........ sa...

C, jag tror inte du är den enda, iaf så har jag innan gjort likadant, skrivit, läst, blivit nojig och slutligen raderat (för säkerhetsskull tänker man)

Inte så konstigt med tanke på att vi inte direkt skriver om bullbak, mode eller liknande.

Men mkt sparas ju i "arkivet" tills man tar tag i det och allt har väl sin tid.. bearbeta, skriva, förlåta, läka, bli stark, gå vidare..

Du skriver väldigt fint ändå!

Den där C sa...

BJ!

Du har helt rätt och du säger det mycket bra. Jag önskar att det vore självklart att kunna skriva om, tala om, även utan anonymitet. Detta till trots är det utan tvekan så att våra ämnen på exempelvis dessa, våra bloggar, oftast är enormt svåra sakerm, minnen, känslor, trauman och det skulle egentligen vara helt omöjligt att begära något annat än att låta processen få ta den väg och tid den behöver. Jag förstår detta när det handlar om andra och ofta också gällande mig själv.

Tack för att du får mig att känna mig mindre ensam!

Värme

Norpan sa...

Hej C!
Länge sen jag var inne o läste! Det är ok att ta bort, ibland tror jag att det tillhör en del av våran läkning. Bara att våga skriva är modigt sen om man tar bort har man ändå (tror jag) fått ur sig en del!
Har inte orkat läsa något mer i din blogg dockmenkommer att göra det när jag mår lite bättre o hittar min ork!
Tänker på dig! Saknar dig!

Styrka o värme till dig
/Zmulan

Den där C sa...

Zmulan!

Jag har tänkt på dig också, saknar dig och resten av alla vackra själar på Andrum. Jag kände, efter jag läst ditt inlägg här, att jag behöver ta mig in på forumet igen.

Skickar dig tankar, styrka och en djup önskan att du ska få må bättre!

Kram från denna där