onsdag 9 januari 2008

På tal om skotrar


Kunde inte låta bli att le åt de exempel, gällande etikettering av inlägg, som finns beskrivet i denna bloggs instrumentpanel. Skotrar, semester, höst, vilket skaparna av denna bloggmall uppenbarligen anser är tillräckligt personligt och delar av genomsnittsmänniskans verklighet. Vet jag inte om jag ska skratta, gråta eller helt enkelt acceptera faktum. Av min blogg, de övriga jag läser och överlag det som upptar större delen av min avsatta internettid, skulle förslagen vara av en helt annan karaktär. Varför kan inte förslagen exempelvis vara övergreppsminnen, missbruk eller terapi? Eller vad sägs om följande som exempel på lämpliga inläggsrubriker; När min pappa tog min oskuld, dagen jag aborterade mitt brors barn eller något av övriga exempel på verkligheten a´la överlevare? Personligen kan jag däremot inte bestämma mig för om jag ska blir arg på många andras, till synes, brist på djup eller om det finns ett korn av avundsjuka hos mig. Ack, den som ändå kunde spendera sin blogg, sina tankar och sitt liv dedicerat bloggskaparnas förslag. Långa skoterfärder, medans planerna för sommarens semester kräver sina gråceller innanför toppluvan. Samtidigt hinner en och annan tanke komma upp på hur tråkig hösten, eftersom det varken innebär semester ELLER skoterturer, kommer att bli.

Eller föresten, tror jag vill slippa en sådan existens om det är möjligt. Även om jag innerligt önskade att mycket av vad som har format mig, andra med liknande upplevelser, inte hade inträffat tror jag att jag hade varit en torftig människa utan åtminstone en viss mängd kamp och en viss mängd smärta. Livsglidarnas skotrar har jag faktiskt föga intresse över för.

Passar också på att i förväg be om ursäkt för eventuella skoterfantaster jag har förelämpat.

Inga kommentarer: